субота, 27. јун 2015.

Pripremite i zaštitite svoju kožu - sunčanje ( Prepare and protect your skin - summer vacation )

Bilo da odlazimo na letovanje ili pak ostajemo u Srbiji, većina nas preko leta voli da nabaci malo boje. Današnji post će biti posvećen tome kako da pripremite kožu za sunčanje kao i kako da je zaštitite za vreme sunčanja. Ovo je moja dugogodišnja rutina gde se čak ni proizvodi nisu previše menjali.





Naravno da smo sve svesne štetnosti sunčevih zraka ali verujem da ako se štitimo i ne
preterujemo,
štetu možemo svesti na minimum. Kao mala volela sam da budem što tamnija ali mi je i koža bila prirodno tamnija. Danas sa skoro 24, koža mi je dosta svetlija nego ranije i moram da priznam da to sada više volim. Preko leta se sunčam minimlno, bez nekog preterivanja. Naravno to je stvar ličnog afiniteta, pa tako neko ne voli da bude imalo preplanuo a neko voli da bude maksimalno preplanuo i to je u redu. Svako treba da radi ono što mu odgovara, zar ne? :D




Korak 1 : Da bi ten koji dobijete na letovanju bio ujednačen i što duže trajao, priprema kože kreće mnogo pre letovanja. Redovni pilinzi i mazanje mleka za telo bi trebalo da bude svima rutina, ali ako ste se malo ulenjili sada je vreme da se vratite u rutinu. Bar dve-tri nedelje pre letovanja radite redovno pilinge tela. Jednom nedeljno ili dva puta ako imate ekstremno suvu kožu. Ne morate kupovati specijalno piling za telo, možete ga same napraviti. Maslinovo ulje i šećer čine odličan DIY piling. Druga opcija (ona koju ja koristim) je da u činijici izmešate šećer i vaš omiljeni gel za tuširanje i eto DIY pilinga. Važno je da tokom korišćenja pilinga ne preskočite ni jedan centimetar kože tela, posebno obratite pažnju da delove tela koji su prirodno suvlji (kolena, laktovi...). Skidanjem izumrlih ćelija i suve koze sprečićete da vam ten bude neujednačen. Svakodnevno mazanje omiljenim mlekom za telo se podrazumeva, kako bi koža ostala hidrirana i meka.
,


Moja omiljena krema za telo je iz Avon-a Cocoa Butter Rich Cream. Miris je pravi letnji. Lagane teksture, lako se razmazuje i ne ostavlja masan film na koži. Sadrži kako maslac i vit E. Pakovanje je od 400 ml i dugo traje.




Za devojke sa nešto suvljom kožom, moja preporuka je stara dobra Nivea krema. Plavo metalno pakovanje svima nama poznato. Krema je kao sto znamo gušća i masnija ali to je ono što izuzetno suvoj koži treba. Ja i nju imam u pakovanju od 400 ml i traje mi dosta dugo.

Korak 2 : Stigle ste na letovanje sa mekom i hidriranom kozom. Krećemo sa sunčanjem. Moj lični savet je sunčati se rano ujutru i kasnije popodne. Po meni, najbolje je otići na plazu ranije, sunčati se dok je sunce slabije. Tada možete duže vremenski da se sunčate jer nemate osećaj da vam sunce prži kožu i slabije je zračenje. To je negde između 8 i 10. Nakon 11 smatram da ne treba izlagati svoju kožu sunčevim zracima. Sunčanje nastavite nakon 17h kada je sunce opet slabije i možete bez problema biti na suncu sve do zalaska. Kao mala nisam verovala tati da se lepše crni kada je sunce slabije ali sam se u to uverila. Pogrešno je mišljenje da što jače sunce prži to ćemo više preplanuti. Što je sunce jače, zračenje je veće a i šteta na našoj koži. Takođe na jačem suncu veća je šansa da izgorite. A niko od nas ne želi da se sa letovanja vrati crven kao rak, zar ne? Viđam dosta devojaka koje misle da su izuzetno preplanule a jedino što ja vidim je crvenilo kože izmešano sa braon bojom. Nema razloga da već sa 30 izgledamo mnogo starije. Takođe ozonski omotač je sve više oštećen, tip zračenja se stalno menja i sve su češće alergije na sunčevo zračenje kod ljudi koji to ranije nisu imali. Još jedan razlog da za vreme najjačeg zračenje, svoje telo premestimo u hlad.

Što se tiče krema i ulja za sunčanje, tu verujem da se treba držati proverenog. Jedne godine je mojoj mami izašla alergija od kreme za sunčanje koju je tada prvi put probala. Ako već imate svoju omiljenu nju i koristite. 

Moji dugogodišnji favoriti :


Top Ten Carroten Tanning Dry Oil Spray

Za čitavo telo koristim Top Ten suvo ulje za sunčanje sa ekstraktom šargarepe. SPF je 24 i to je neka srednja zaštita. Obožavam ovo ulje i koristim ga sigurno desetak godina. Volim činjenicu da je suvo ulje i da mi pruza i hidriranje osim zaštite. Zaštitu pruža i od UVA i UVB zračenja. Piše da je "water resistant", ali kao i svaki proizvod za sunčanje treba ponavljati njegovo nanošenje u toku dana. Za ljude sa kožom sklonom da izgori na suncu, preporučujem viši SPF i strogo izbegavanje sunca u podne. P.S. na sajtu vidim da je linija nesto menjana u odnosu na proslu godinu kada sam ja kupila ovo ulje. Ne znam da li se ono jos uvek nalazi u prodaji ali vidim isto suvo ulje samo SPF 20. :)



                                           
Top Ten KIDS Protective Lotion Sunscreen Sensitive

Za lice koristim Top Ten zaštitnu kremu za decu ili ljude sa osetljivom kožom. SPF je 50, što znači visoka zaštita. Obožavam i ovu kremicu, lagana je i ne ostavlja bele tragove na koži već se lepo upije i nije masna. Postoji i verzija ove kremice sa SPF 30,

Lišno preporučujem Top Ten proizvode jer njih koristim bukvalno od kada sam bila beba. Na njihovom sajtu videćete da imaju veliki izbor različitih krema i ulja, kao i preparata za negu kože nakon sunčanja.


Korak 3 : Kada se vratite u apartman i istuširate važno je da opet nahranite svoju kozu. Ja najpre koristim gel za telo specijalno namenjen koži koja je izlagana suncu. Sadrži pantenol koji vrši regeneraciju kože, zatim mentol koji je hladi i vit E. Nakon toga opet svoju omiljenu kremu za telo. Ukoliko ste malo preterali sa sunčanjem i primećujete da se koža zacrvenela, dobar spas je Nivea krema ali i mozete delove koji su crveni namazati jogurtom, koji će smiriti te promene. 



Top Ten Cooling Body Gel


Korak 4 : Nakon letovanja preporučujem da odradite jedan dobar piling. Iako većina to ne želi da uradi kako ne bi skinula boju, to je zabluda, Taj površinskisuvi deo kože ionako će se sam isperutati i na površinu ce izaći mlada i sveza koža. Da se ne bi perutali danima i neujednačeno, preporučujem da se rade pilinzi. I normalno nastavljate sa hidriranjem kože.


Znam da je post predugačak ali ovo je tema o kojoj bih mogla još mnogo da kažem ali to ostavljam za neki drugi put. Molim vas podelite svoja iskustva i omiljene proizvode, kao i neke trikove, dole u komentarima. Do sledećeg čitanja. XO

6 коментара:

  1. Анониман27. јун 2015. 14:57

    Super si sve ovo opisala i objasnila, nije predugacak post uopste, naprotiv, bas mi se svidja! Ja koristim ulje oraha i od njega najbolje pocrnim, a za zastitu od sunca koristim bilo kakvu kremu sa zastitnim faktorom, svake godine koristim drugu :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na citanju i komentaru...da prirodna ulja su savrsena da ubrzaju proces tamnjenja ali mi se posebno dopada sto si naglasila da koristis i kremu sa spf-om...vidjam cesto zene koje koriste samo ulja a ne i spf. :* Ja licno nisam koristila ulje oraha ali cu svakako probati. :)

      Избриши
  2. Ja sam od onih retkih koje ne vole da crne a što je gore lepo i brzo crnim. :P
    Inače moji roditelje koriste Carroten od prvog letovanja, tako da naravno i ja zajedno sa njima korstim njihove kreme. :)
    Kao što je spomenuto u komentaru iznad orahovo ulje je odlično za tamnjenje. Isprobano na mom ocu, vratio se potpuno crn. :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam sad jedna od tih :D Jao da i moji roditelji su od pocetka kupovali Carroten i taj miris kad osetim odmah se setim leta. Moracu da probam orahovo ulje definitivno sada...hvala na citanju i komentaru :*

      Избриши
  3. Isti slučaj, ranije sam volela da budem tamna, i dosta sam se sunčala, a sada izbegavam sunce i jurim ljude da se makcaju samo. I ranije sam se ja dosta mackala, ali sada baš redovno, i pazim na to. Mislim da se sunce dosta "pokvarilo" u poslednjih 10 godina, sve je više bolesnih, a i prosto vidi se da je sunce jače, lakše izgorimo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Definitivno se slazem sa tobom...zracenje se menja sve vise i eto svuda primecujem ljude kako se zale na alergije a ranije se to nije desavalo...pa i mojoj mami pre desetak dana je izbila takva alergija od sunca da je to izgledalo zaista jezivo...zaista je bitnija lepa i zdrava koza od njene boje....hvala na citanju i komentaru :*

      Избриши